AppleCare yrityksille – näin palvelu toimii
AppleCare tarjoaa yrityksille laitteistohuollot paikan päällä ja 24/7 teknisen tuen Apple-tuotteille: Mac, Apple Studio Display, iPhone ja iPad. Palvelu kattaa paikan päällä tehtävät laitteistokorjaukset jopa seuraavan arkipäivän kuluessa sekä rikkoutuneiden laitteiden nopean vaihdon.
AppleCaren lisenssitasot perustuvat määrään. Tämä tarkoittaa, että yrityksen on ostettava vähintään 50 Apple-laitetta (iPhone/iPad/Mac/Studio Display) vuosittain, jotta niihin voidaan lisätä niihin AppleCare-palvelun.
Apple toimii seuraavilla lisenssitasoilla:
Taso 1: 50–999 Apple-laitetta
Taso 2: 1000–4999 Apple-laitetta
Taso 3: 5000+ Apple-laitetta

Näin korjauspalvelu toimii
Esimerkkitapaus - Mac
Akku ei lataudu kunnolla.
Ratkaisu
1. Yrityksesi työntekijä soittaa AppleCare-palveluun ja näppäilee PIN-koodin.
2. AppleCare tutkii ongelmaa ja vahvistaa millainen korjaus on tarpeen.
3. AppleCare sopii korjauksen ajankohdan yhdessä työntekijäsi kanssa.

Näin rikkoutunut laite vaihdetaan
Esimerkkitapaus - iPad
Yrityksesi työntekijä rikkoo iPadin näytön.
Ratkaisu
1. Yrityksesi IT-tuki siirtää asian AppleCare-huoltopalvelulle.
2. Yrityksesi nimetty AppleCare-yhteyshenkilö tekee asiasta tiedustelun.
3. AppleCare ottaa yhteyttä yrityksesi työntekijään ja sopii laitteen vaihdosta.

Tukea tiedostojen siirtoon
Esimerkkitapaus - tiedostojen siirto
Yrityksesi työntekijä haluaa siirtää tiedostoja uudelle Mac-tietokoneelle.
Ratkaisu
1. Työntekijä soittaa AppleCare-palveluun ja näppäilee PIN-koodin.
2. Työntekijä ilmoittaa laitteen sarjanumeron.
3. AppleCare-tuki opastaa työntekijääsi tietojen siirrossa alusta loppuun.